verse schoongemaakte paling om te roken, hoeveel zout moet er in het water,en hoelang moeten ze dan in het water staan voordat je kunt roken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Paling roken is echt een vak. Als je er zelf aan wilt beginnen, koop ze dan gezouten bij een kwekerij. In Spaarndam zit er een.
Paling eten is een dure sport en de truc is de juiste hoeveelheid zout. Het zou zonde zijn als je rokerij door verkeerd zouten mislukt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft (zelf) vers gevangen paling niet per se in het water te leggen of een volledige cursus te volgen.
als je een (tafel) rookoven hebt en de goede houtmot is het geen probleem. die tafel-oven kan je op een zacht vuurtje op het gas zetten. een ton kan natuurlijk ook :)
al die dingen kan je vinden bij een hengelsportzaak, en daar kan je ook advies krijgen over hoe je moet roken.
veel plezier, we hebben het zelf ook vaak gedaan en het is niet te evenaren met kweekpaling uit de supermarkt :)
eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het paling roken vergt ook wel een stukje ervaring
het zou idd zonde zijn als je het verpest als je even op de site ven rooktonnen.nl gaat word het je haarfijn uitgelegd