Heeft onze werk-richting (windrichting) invloed op onze lichaam en geest?

Stel dat je elke dag werkt met je gezicht naar het noorden. Heeft dat invloed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Je word magnetisch? :p
Geen idee eigenlijk, denk dat dingen als temperatuur en hoeveelheid (dag)licht meer invloed hebben dan kompasrichting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardige vraag (GV +1)! Ik ervaar het slapen met mijn hoofd richting het noorden, of als er een keuze is tussen NW en NO dan het deel tussen N en O (NO in dat geval dus) als prettig.
Is dat ook jou ervaring dat je juist met deze vraag komt over de windrichting bij werken? Nyck's opmerking over Feng Shui is terecht, en dat was ook wat meteen bij me op kwam bij het lezen van je vraag.
Zo is het beter om niet met je rug naar een deur te zitten, met gezicht naar de muur in een ruimte met (werkende) mensen achter je. Ook is de gunstige 'stroming van energie' in een ruimte noodzakelijk. E.e.a. komt je ook wel achter heb ik gemerkt door in plaats van een boek te pakken en te bestuderen hoe het hoort door gewoon je verstand en inzicht te gebruiken, dit terzijde.
Zorg wel altijd dat de geldhoek in het huis opgeruimd is (er er wat geld ligt of iets wat ermee te maken heeft)... ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feedback van de vraagsteller? Vanwaar eigenlijk je vraag?

Het beste antwoord

Wetenschappelijk is er geen invloed aangetoond van werk-richting op ons lichaam en onze geest.

Gevoelsmatig lijken omgevingsfactoren zoals kleur, daglicht, temperatuur en meubilair me ook veel bepalender, en dan ook nog ondergeschikt aan zwaarte van het werk, waardering en mate van invloed op de eigen werkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Klopt helemaal. + De werkrichting is hooguit van belang voor het wel of niet in de zon zitten, voor de hoeveelheid licht, enzovoort. Dat is dan op het zuidelijk halfrond precies andersom als op het noordelijk halfrond - geen idee wat de theorie van Feng Shui of de theorie van de Azteken/Tolteken daarover zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geest is sowieso niet wetenschappelijk aangetoond, dus ook de werking niet.

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, dat heeft geen enkele invloed. Als je je realiseert dat de magnetische Noordpool in het Noorden ligt en je leest alle commotie over de invloed van electromagnetische straling, is dat eigenlijk vreemd.